جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

تعمیر ترموستات یخچال سامسونگ

یکی از مهم ترین قطعات نام آشنا که در بسیاری از لوازم خانگی برقی مورد استفاده قرار گرفته است، ترموستات می باشد. اگر یک بررسی کوتاهی در موتور های جستجوگر داشته باشید خواهید فهمید که این قطعه ی کوچک چقدر مهم است و به میزان زیادی در خصوص آن مطلب نوشته شده  و در فضای اینترنت منتشر شده است اما آیا شما از کاربرد این قطعه مطلع هستید و آیا می دانید که وظیفه ی ترموستات یخچال چیست؟

قطعا به کارگیری از هر قطعه ی مکانیکی یا الکترونیکی در لوازم برقی دلیل واضح و مشخصی دارد و به همین دلیل است که در برخی از مواقع به علت به وجود آمدن اختلال در عملکرد یک قطعه، کل مجموعه دچار مشکل می شود و باید از سرویس ها و خدمات مرتبط با تعمیرات استفاده نمود. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه ی کار ترموستات یخچال توضیح دهیم و به این طریق نقشی در افزایش اطلاعات شما خواننده ی محترم داشته باشیم.

ترموستات یخچال چیست؟

همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در یخچال و فریزر منزل شما، ترموستات می باشد که با استفاده از آن می توان دمای محیط را ثابت نگه داشت.  این قطعه به صورت خودکار دمای داخلی یخچال را بر اساس دمای تعیین شده از طرف شما تنظیم می کند و نحوه ی کار آن به صورتی است که با کاهش دمای هوای داخل دستگاه به کمپرسور اجازه فعالیت داده و باعث می شود هوای گرم تبدیل به هوای سرد شود. تنظیم درست درجه ی ترموستات یخچال در فصول مختلف سال موضوع بسیار مهمی است که اغلب تعمیرکاران، نمایندگی ها و مراکز ارائه دهنده ی خدمات پس از فروش به آن اشاره دارند. تنظیم نمودن مناسب درجه باعث می شود راندمان و عمر دستگاه افزایش یابد.

بسیاری از شما عزیزان قطعا این قطعه را در یخچال های قدیمی دیده اید که برای تنظیم ترموستات از علامت هایی استفاده می شد و به هر میزان که عدد نشان داده شده روی آن افزایش می یافت، در واقع باعث مصرف بیشتر انرژی برق و کار کردن طولانی مدت موتور کمپرسور یخچال می گردید. معمولا برای افزایش راندمان دستگاه و بهینه سازی مصرف برق، این دما روی 2 یا 3 درجه تنظیم می شد ولی در دستگاه های جدید نحوه ی کار به این صورت می باشد که اگر دما روی صفر و یا نزدیک صفر تنظیم شود، کارکرد کمپرسور افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است که در یخچال های جدید تنظیم درجه و کنترل عملکرد ترموستات از طریق مادربرد ها و برد های صورت می گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی سامسونگ در کرج تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نحوه ی تشخیص خرابی ترموستات یخچال سامسونگ

همان طور که توضیح داده شد، نحوه ی کار یخچال ها به گونه ای است که در صورت افزایش دما،ترموستات به کمپرسور فرمان می دهد تا این افزایش حرارت را جبران نماید و پس از ایجاد سرما،کمپرسور خاموش می شود . در مواقعی ممکن است زمان فعالیت و خاموش شدن کمپرسور به صورت مرتب و منظم انجام نشود و یا یخچال به صورت ناگهانی خاموش شود؛ این نشانه ها حاکی از به وجود آمدن ایراد و خرابی در قطعه ی ترموستات یخچال خواهد بود.

به عنوان یک مصرف کننده و کاربر لوازم خانگی برقی لازم است تا اطلاعاتی جزیی در خصوص مشکلات و خرابی هایی که می تواند برای دستگاه ها به وجود بیاید، داشته باشید تا در مواقع بحرانی بتوانید به بهترین شکل عمل نمایید. البته توصیه می شود که از دستکاری خودسرانه ی لوازم برقی پرهیز کنید و در اسرع وقت به تعمیرگاه های مجاز و مراکزی که ارائه دهنده ی خدمات لازم هستند مراجعه نمایید و کار را به کاردان بسپارید.

چگونه از خرابی ترموستات یخچال مطمئن شویم؟

برای اطمینان از خرابی این قطعه، ابتدا سیم های برق پشت دستگاه را چک کنید و از اتصال درست آن ها مطمین شوید و سپس کمپرسور دستگاه را بررسی کنید، اگر این قطعه سرد باشد به معنی خراب شدن ترموستات است. برای تعویض آن لازم است ابتدا برق یخچال را قطع شود و سپس محفظه ی روی ترموستات را باز شده و سیم های آن را جدا نمایید تا این قطعه آزاد شود. البته باز هم پیشنهاد می کنیم که برای بررسی دقیق و رفع مشکل حتما با تعمیرگاه مجاز تعمیرات ترموستات یخچال تماس بگیرید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیر یخچال سامسونگ در کرج و همینطور تعمیرات ساید بای ساید سامسونگ خود با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ تماس حاصل فرمایید.