جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

راهنمای تعمیرات و کد ارور ماشین لباسشویی کنوود

خراب شدن لوازم خانگی و ایجاد مشکلات فنی مختلف در آن ها، یکی از اتفاقاتی است که می تواند بر اثر عدم استفاده ی اصولی از دستگاه، نوسانات برق، فرسودگی دستگاه و …. به وجود بیاید؛ بنابراین چنین موردی عجیب یا دور از انتظار نیست. وقتی در چنین شرایطی قرار می گیرید بهترین کار و اقدام، این است که هر چه سریع تر از خدمات تعمیرات استفاده کنید. تعمیر لوازم خانگی به خصوص ماشین لباسشویی ممکن است بسیار زمان بر و وقت گیر باشد و به همین دلیل نیاز است که شما به مراکزی که این سرویس ها را ارائه می دهند مراجعه کرده و برای تعمیر دستگاه خودسرانه عمل ننمایید.

توجه داشته باشید که در صورت داشتن اطلاعات و آگاهی از نحوه ی عملکرد دستگاه شما می توانید قبل از مراجعه به چنین مراکزی، خودتان مشکل را شناسایی و برطرف کنید. در این مقاله صرفا در مورد تعمیر ماشین لباسشویی کنوود صحبت خواهیم کرد تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که در تشخیص و برطرف کردن مشکل ایجاد شده، مفید واقع شوند. حال سوالی که برای شما ممکن است پیش آمده باشد این است که به وجود آمدن چه علائمی به معنی خرابی ماشین لباسشویی است؟ در یک توضیح مختصر و مفید، این دستگاه، به وسیله ی مکانیسم به خصوصی کار می کند و از بخش های مختلفی تشکیل شده که اختلال در عملکرد هر یک از این قسمت ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

راهنمای تعمیرات و کد ارور ماشین لباسشویی کنوود

علائم خرابی ماشین لباسشویی Kenwood چیست؟

  1. ایجاد لرزش های شدید در زمانی که از خشک کن استفاده می شود.
  2. عدم تخلیه آب داخل مخزن و یا نشتی داشتن آن
  3. گرم نشدن آب داخل مخزن
  4. اختلال در کار کردن موتور دستگاه و آبکشی لباس ها

ماشین لباسشویی برند کنوود در مواردی که اختلال و مشکلی در عملکرد دستگاه ایجاد شده باشد، کد های Error به خصوصی را در صفحه ی نمایشگر دیجیتال خود نشان خواهد داد. دانستن مفهوم هر یک از این کد ها به شما در برطرف کردن مشکل کمک می کند.

کد های ارور ماشین لباسشویی چه مفهومی دارند؟

  • نمایش کد E1 بر روی نمایشگر دستگاه به معنی درست بسته نشدن درب آن می باشد. در چنین مواقعی چراغ های دستگاه روشن می شود. اگر شما با بستن مجدد درب دستگاه باز هم این خطا را مشاهده کردید، نیاز است که با تعمیرگاه لوازم خانگی تماس گرفته و از استفاده ی مجدد ار دستگله، خودداری نمایید.
  • کد ارور E2 در مواقعی نمایش داده می شود که فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی کم باشد. در این موارد همانند خطای اول چراغ های دستگاه روشن شده و نیاز است که شما جریان آب را بررسی کنید و از قطع نشدن آن اطمینان حاصل شود.
  • خطای E3 مربوط به خرابی یا از کار افتادن پمپ دستگاه و یا فیلتر های آن می باشد. در زمان مشاهده ی چنین خطایی نیاز است که شما پمپ و فیلتر ماشین لباسشویی را چک کنید و در صورت خرابی آن ها برای تعمیر یا تمیز کردن و یا تعویض اقدام کنید.
  • اگر مقدار آب موجود در مخزن دستگاه بیش از حد مجاز تعیین شده باشد، خطای E4 به صورت اتوماتیک نمایش داده خواهد شد و نیاز است که شما آب اضافی موجود در دستگاه را تخلیه کنید.
  • نمایش خطای E5 به معنی از کار افتادن هیتر یا سیستم گرمایی ماشین لباسشویی می باشد.

همانطور که نام برده شد، ارور هایی از این قبیل بر روی نمایشگر دیجیتالی ماشین های لباسشویی کنوود نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که در صورت مشاهده ی هر یک از آن ها ابتدا راهنما یا کاتالوگ دستگاه را مطالعه بفرمایید و اگر با خواندن و انجام دادن دستورات نوشته شده در دفترچه ی راهنما مشکل دستگاه برطرف نشد، حتما با مراکز تعمیر تخصصی لوازم خانگی از جمله تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی سامسونگ تک سرویس  تماس بگیرید؛ زیرا در این موارد ممکن است انجام کار های اضافی توسط شما به ماشین لباسشویی آسیب بیشتری وارد نماید.