جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

راهنمای سیستم شستشوی انواع ماشین لباسشویی جدید

پیشرفت علم و به کار گیری از تکنولوژی های جدید در ساخت لوازم خانگی باعث شده است که امکانات و قابلیت های جدیدی به این گونه وسایل افزوده شود. ماشین لباسشویی یکی از این وسایل است که در طول زمان بنا به نیاز های کاربران و تازه های دنیای تکنولوژی، تغییرات زیادی کرده است، به طوری که حتی افراد زیادی در کارکردن با مدل های جدید ممکن است به مشکل برخورد کنند و نیاز به راهنمایی داشته باشند. تنظیمات جدیدی که به این دستگاه اضافه شده است، امکانات وسیع تری را در اختیار کاربر قرار می دهد که این آپشن ها در قسمت پنل ماشین های لباسشویی قابل دسترسی هستند. در این مقاله به معرفی و توضیح تعدادی از این قابلیت ها خواهیم پرداخت.

ماشین لباسشویی

*تعیین سیکل شستشو:

اولین و مهم ترین آپشنی است که در انواع جدید و مدرن این دستگاه قرار داده شده و در واقع نوعی برنامه است که تعداد دور شسته شدن لباس ها و همچنین دور استراحت و آبکشی را مشخص می نماید. تعداد دور در میزان تمیز شدن لباس ها تاثیرگذار بوده و کاربر باید قبل از شستن لباس ها با توجه بر اساس میزان کثیف بودن و نوع و جنس لباس ها، تعداد دور را تعیین نماید.

سیکل های شستشو ماشین لباسشویی معمولا به سه نوع زیر تقسیم بندی می شوند:

1.سیکل نرمال یا عادی که برای پاک کردن لکه ها از روی لباس های سفید، پارچه ها و…استفاده می شود.

2.سیکل ظریف یا شستشوی دستی که برای لباس هایی که جنس ابریشمی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

3.سیکل فشار دائمی که برای لباس هایی که به آسانی چروک می شوند، کاربرد دارد.

* تایمر ماشین لباس شویی:

تایمر در واقع مدت زمان انجام سیکل شستشو را تعیین می کند و اکثر ماشین های لباسشویی تایمری بین 4 الی 15 دقیقه دارند. در برخی از دستگاه ها به جای اعداد از عبارت هایی مانند خیلی سنگین، سنگین، نرمال و حالت سبک استفاده شده است. دقت بفرمایید که اگر لباس ها و پارچه هایی که می خواهید شسته شوند بسیار کثیف هستند، بهتر است شما از تایمر طولانی تر برای شستشو استفاده نمایید.

*تعیین دما:

در تمامی دستگاه های ماشین لباسشویی از سه حالت دمای گرم، ولرم و سرد استفاده شده است که با توجه به نوع پارچه و لباس هایی که می خواهید شسته شوند، باید دمای مناسب را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال برای لباس هایی که ممکن است رنگ پس بدهند، نیاز است که از حالت سرد استفاده کنید.

* قابلیت شستشو سریع یا Super Speed  :

این قابلیت در اکثر ماشین لباس شویی های جدید موجود می باشد و به شما این امکان را می دهد که در زمانی کمتر لباس مورد نظرتان را بشویید.

* شستشو اقتصادی یا  SUPER ECO WASH:

این آپشن برای شستن لباس های زیر و یا پیراهن در ماشین لباسشویی های جدید قرار داده شده است. در این تکنولوژی لباس ها با استفاده از آب سرد شسته می شوند. آب سرد باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه صرفه جویی در هزینه های پرداختی شما خواهد شد.

* آپشن BEDDING :

همان طور که از اسم آن مشخص است برای رو تختی و ملحفه و یا پارچه هایی که جنس مشابه دارند، می توانید از این آپشن استفاده کنید.

* قابلیت BABY CARE :

این قابلیت ویژه در ماشین لباسشویی های جدید برای شستشو لباس های کودکان مورد استفاده قرار می گیرد؛ به دلیل حساس بودن پوست کودکان بهتر است لباس های کودک به خوبی شسته و تمیز شوند. این آپشن با استفاده از دور آبکشی قوی تر و شرایطی که در شستشو ایجاد می نماید به تمیز تر شدن لباس ها کمک بسیاری خواهد کرد.

همچنین شما عزیزان جهت تعمیرات انواع ماشین لباسشویی در انواع برند از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ خود و همچنین تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ می توانید با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ تماس حاصل فرمایید.