جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

آشنایی با قطعه ی کمپرسور در انواع مدل های کولر گازی

یکی از قطعات مهمی که در کولر گازی به کار برده شده است، کمپرسور می باشد. این قطعه که یکی از اجزای  اصلی یک چنین دستگاهی به حساب می آید، وظایف به خصوصی دارد و در این مقاله از سری مقالات تخصصی تعمیرگاه تعمیرات لوازم خانگی ….. می خواهیم به بررسی عملکرد کمپرسور و انواع آن بپردازیم. جالب است بدانید که این قطعه در سیستم های تبرید مانند انواع کولر گازی وظیفه ی هدایت گاز از اپراتور به کندانسور را دارد که با استفاده از نیروی محرکه ی اختلاف فشار، این انتقال و هدایت را انجام می دهد.

شاید کسب اطلاعات بسیار جزیی یا تخصصی برای کاربران عادی ضرورتی نداشته باشد اما ضرری هم ندارد و اگر شما به عنوان یک کاربر و استفاده کننده از لوازم خانگی برقی اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه ی عملکرد یا قطعات تشکیل دهنده ی آن ها داشته باشید، در هنگام وقوع مشکلات و خرابی ها بتوانید دلیل آن اتفاق را زودتر کشف کنید. البته پیشنهاد می کنیم که در صورتی که کولر گازی منزل یا محل کارتان با مشکل فنی مواجه شد، اگر از مهارت لازم برخوردار نیستید به صورت خودسرانه اقدام به تعمیر دستگاه نکرده و سعی کنید حتما از یکی از مراکز تعمیرات، تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز کمک بگیرید.

کمپرسور کولر گازی

انواع کمپرسور های کولر گازی

زمانی که شما به عنوان خریدار به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می نمایید، قطعا اطلاعات محدودی دارید و اطلاعات خودتان را بر اساس ظاهر و توانمندی های ظاهری آن دستگاه کسب کرده اید. وظیفه ی فروشنده این است که آگاهی بیشتری به شما بدهد هر چند که از طریق مطالعه ی بروشور و کاتالوگ های کولر گازی نیز می توانید نسبت به کارایی های آن و مشخصات قطعات به کار رفته در آن اطلاعات لازم را به دست اورید.

یکی از قطعاتی که بی شک مهم ترین بخش یک کولرگازی محسوب می شود، کمپرسور می باشد که دارای انواع مختلفی است و بر اساس نوع آن میزان توانمندی های دستگاه نیز افزایش می یابد، البته همانطور که گفتیم بسیاری از خریداران به علت عدم برخورداری از تخصص کافی نمی توانند تشخیص دهند که تفاوت قطعات در مدل های مختلف منجر به ایجاد چه برتری هایی می شود و طبیعی و بدیهی است که همه این مهارت و تخصص را ندارند. یک پیشنهاد به تمامی کسانی که قصد خریداری کولر گازی یا سایر لوازم خانگی برقی را دارند این است که قبل از خرید با چند تعمیرگاه مجاز مشورت نمایید تا علاوه بر کسب آگاهی در خصوص قطعات مختلف و تاثیر آن ها در عملکرد دستگاه، نسبت به مدل یا نوعی از آن که دارای کم ترین میزان خرابی و بیشترین استقبال و توانمندی بوده است مطلع شوید. در ادامه به برخی از مدل های این قطعه اشاره شده است:

  1. کمپرسور اسکرول: از مشخصه های بارز این مدل،  توان بالای آن می باشد و طراحی آن ها به گونه ای است که از یک قطعه ی ثابت و یک قطعه ی متحرک تشکیل شده و با متراکم کردن گاز، فشار خروجی مورد نیاز را ایجاد می کند. این مدل دارای مزیت هایی مثل راندمان و توان بالا، تولید صدای کم و طول عمر زیاد می باشد که در مقایسه با کمپرسور های دیگر گران قیمت تر بوده و در موارد خاصی استفاده می شود.
  2. کمپرسور های روتاری: این نوع از تیغه ها و پره هایی تشکیل شده که با استفاده از چرخش، فشار مورد نیاز را تامیین می کند و از مزیت های آن می توان به مواردی مثل تولید صدای پایین، مصرف برق کمترو ایجاد راندمان بالا اشاره کرد.
  3. کمپرسور پیستونی: همان طور که از نامش مشخص می باشد، با استفاده از یک پیستون و سیلندر افزایش فشار گاز انجام می شود که دارای مزیت هایی مثل راندمان و توان بالا  است.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند کولرگازی اسپیلت از جمله تعمیرات کولر گازی سامسونگ خود با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران و کرج تماس حاصل فرمایید.