جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

روش های کاهش مصرف انرژی برق در کولر گازی چیست؟

یکی از پارامتر هایی که توجه به آن در انتخاب و خرید کولر گازی و یا هر وسیله ی الکترونیکی نیز بسیار مهم است؛ توجه به میزان مصرف انرژی در آن دستگاه می باشد. امروزه اکثر افراد نسبت به این موضوع دارای آگاهی هستند و سعی می کنند که در هنگام خرید لوازم خانگی کم مصرف را انتخاب نمایند. وسایلی که دارای چنین ویژگی ای هستند مزیت های زیادی دارند به عنوان مثال:

  • صرفه جویی در هزینه های پرداختی
  • استفاده کمتر و بهینه تر از منابع انرژی و کمک به ذخیره ی آن
  • حفظ منابع محیط زیست و…

به همین دلیل افراد زیادی در هنگام خرید به این پارامتر نیز توجه می کنند و موجب افتخار است اگر که همه ی ما به عنوان یک دستور العمل نسبت به این نکته دقت لازم را داشته باشیم که در هنگام خرید لوازم خانگی و کولر گازی حتما از فروشنده در خصوص میزان مصرف انرژی برق ان دستگاه سوال نماییم و یا دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنیم. البته برای کاهش مصرف انرژی برق توسط دستگاه های الکترونیکی و برقی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن انتخاب وسایل کم مصرف است. بارعایت نمودن سایر راهکار ها نیز شما می توانید میزان مصرف برق کولر گازی را بهینه کنید و از پرداخت هزینه های بسیار زیاد جلوگیری نمایید.

کولر گازی - اسپیلت

راهکارهایی برای کاهش مصرف انرژی برق توسط لوازم خانگی، اسپلیت و کولر گازی

1.در هنگام خرید به برچسب انرژی محصول توجه کنید.

برچسب میزان مصرف انرژی روی تمامی لوازم خانگی استاندارد نصب شده است و در واقع نشانگر استاندارد بودن محصول می باشد.

2.شرایط ساختمان را بررسی کنید.

در مواقعی ممکن است شرایط منزل شما به گونه ای باشد که میزان تابش نور خورشید باعث گرم شدن دیوار های ساختمان شود. این موضوع روی عملکرد و میزان مصرف انرژی وسایل سرمایشی مانند کولر گازی تاثیر می گذارد. در چنین مواقعی محل قرار گرفتن دستگاه و انتخاب کولری با توان مناسب اهمیت دارد و باید به آن توجه شود.

3.از هدر رفتن انرژی در منزل جلوگیری کنید.

سرمای تولید شده توسط انواع اسپلیت، ممکن است به دلایل مختلفی از طریق پنجره و درز های درب خانه خارج شود. این موضوع میزان مصرف انرژی برق را افزایش می دهد؛ بنابراین شما باید ساختمان را از جهات مختلف بررسی کنید. استفاده از پنجره های دو جداره و یا عایق کاری دیوار ها راهکار بسیار مناسبی برای کاهش هدر رفتن سرمای ایجاد شده و همچنین کاهش مصرف برق کولر گازی می باشد.

4.تمیز کردن فیلتر ها

پیشنهاد می شود که به صورت منظم فیلتر ها و سطح داخلی دستگاه را تمیز کنید؛ این موضوع باعث افزایش راندمان و عملکرد بهتر آن می شود.

5.عایق کردن لوله ها و نصب سایبان

بهتر است لوله های اتصال خارجی کولر گازی را عایق بندی کنید تا میزان مصرف انرژی کاهش یابد. علاوه بر این نصب سایبان بر روی تجهیزات بیرونی دستگاه از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری می کند و بر روی عملکرد کولر بسیار تاثیر گذار است.

6.از لامپ های کم مصرف برای روشنایی خانه استفاده کنید.

استفاده از لامپ های پر مصرف در خانه،گرمای زیادی را در محیط خانه ایجاد می کند که روی عملکرد اسپلیت و میزان مصرف انرژی مصرف تاثیر گذار خواهد بود. بهتر است از لامپ های کم مصرف برای روشنایی و لوستر منزلتان استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند کولرگازی اسپیلت از جمله تعمیرات کولرگازی اسپیلت سامسونگ خود با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران و کرج تماس حاصل فرمایید.