جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

مهم ترین ویژگی های یخچال فریزرهای مدرن

یکی از مهم ترین تجهیزات در هر خانه ای که به صورت روزانه بسیار زیاد هم مورد استفاده قرار می گیرد، یخچال و فریزر می باشد. این وسیله کاربردهای مختلفی دارد؛ برای مثال تازه نگه داشتن مواد غذایی، قابلیت منجمد کردن مواد و یا سرد کردن آب و غیره. برند های مختلف تولید کننده ی انواع یخچال فریزر ویژگی هایی زیادی را در تولید این دستگاه ها لحاظ می کنند ولی توجه داشته باشید که ممکن است شما از تمامی این آپشن ها استفاده نکنید و وجود آن ها برایتان ضروری نباشد، برای همین بهتر است در زمان خرید، دستگاهی را خریداری کنید که متناسب با استفاده و نیازتان باشد یا به عبارت دیگر اساسی ترین و ضروری ترین قابلیت ها را دارا باشد.

توجه داشته باشید که به هر میزان که ویژگی ها و آپشن های یخچال فریزر های مدرن و جدید بیشتر می شود، هزینه ای که باید برای خرید آن ها نیز بپردازید بیشتر خواهد شد. این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر یک کار به خصوصی را انجام می دهند. در ادامه ی این مقاله به مهم ترین آپشن ها و ویژگی هایی که یک یخچال و فریزر با کیفیت باید از آن بهره مند باشد، اشاره شده است که قطعا داشتن این اطلاعات در هنگام خرید چنین کالایی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

مهمترین خصوصیات یخچال های مدرن

یخچال فریزر

1.برخورداری از سیستم آب سرد کن و یخ ساز

این ویژگی شاید در فصول سرد سال زیاد استفاده نشود ولی در فصول گرم سال مثل تابستان بسیار کاربردی است ؛ شما می توانید در هر زمانی که بخواهید از آب سرد و یخ استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که دستگاه آب سرد کن و یخ ساز باید داشته باشد این است که بتواند یخ ها را با حالت های مختلفی در اختیار شما قرار بدهد؛ برای مثال اکثر یخچال فریزر ها می توانند یخ ها را در حالت های قالبی، پودری و… ایجاد کنند که این موضوع در موارد بسیاری کاربرد خواهد داشت، مخصوصا زمانی که با کمبود وقت مواجه هستید و یا در منزل خود مهمانی برگزار کرده اید. علاوه بر این باید این دستگاه به راحتی قابل استفاده و تمیز کردن باشد و بهتر است از نوع اتوماتیک آن استفاده نمایید؛ زیرا در برخی از مدل های یخچال فریزر، نوع دستی آب سرد کن ها نیازمند این است که شما در بازه های مختلفی با توجه به میزان مصرفتان آب مخزن را مجددا پر کنید.

2.محفظه ی تازه نگه داشتن مواد غذایی

این محفظه همان طور که از اسمش مشخص است برای تازه نگهداشتن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد؛ برای مثال شما مقداری از سبزیجات، نان، میوه و … را مصرف کرده اید و می خواهید مابقی آن ها تازه بماند. با قرار دادن مواد در این قسمت که مجهز به تکنولوژی و فناوری های مدرن نگهداری مواد غذایی می باشد، تا مدت زمان مشخصی تازه خواهند ماند.

3.پنل تنظیم درجه و میزان دمای داخلی یخچال و فریزر

تمامی مدل های این دستگاه دارای پنلی اختصاصی برای افزایش و کاهش دما و دیگر تنظیمات اساسی مرتبط با برودت و دما می باشند؛ بنابراین در هنگام خرید حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید چون تنظیم کردن دمای یخچال در بعضی مدل ها به صورت دستی انجام می شود که ممکن شما را با مشکل روبه رو کند. البته لازم به ذکر است که انواع مدل های جدید یخچال فریزر دارای پنل تنظیمات دیجیتال و لمسی هستند و کار کردن با آن ها بسیار آسان می باشد. فقط کافی است که با دقت دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه مطالعه شود.

4.طراحی داخلی دستگاه

شاید این مورد برای خیلی از افراد مهم نباشد ولی در زمان استفاده از دستگاه متوجه خواهید شد که باید قبل از خرید انواع لوازم خانگی به نوع طراحی آن ها توجه کنید. قفسه های داخلی و فضاهایی که برای قرار گرفتن مواد غذایی مختلف تعبیه شده است، در صورتی که به درستی و با طراحی اصولی ایجاد شده باشند در زمان استفاده بسیار کاربردی تر می باشند و برداشتن یا قرار دادن مواد و ظروف با سایز و اندازه های مختلف در داخل یخچال فریزر به اسانی صورت می پذیرد. شما به عنوان خریدار سعی کنید علاوه بر این که به ظاهر و مدل دستگاه اهمیت می دهید، به طراحی و نحوه ی چیدمان قفسه های داخل محفظه های آن هم دقت داشته باشد تا در زمان استفاد به مشکل برخورد نکنید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند یخچال از جمله تعمیرات یخچال فریزر سامسونگ و همینطور تعمیرات ساید بای ساید سامسونگ خود با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ در تهران و کرج تماس حاصل فرمایید.