جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

چطور فری را که در هنگام پخت و پز گرما ندارد را تعمیر کنیم

تعمیر اجاق گاز و فر به نظر یک کار پیچیده است ، برای اینکه به شما کمک کنیم تا تا علائم گرم نشدن فر هنگام پخت و پز با گاز و فر را عیب یابی کنید ، ما این راهنما را که خرابی چه قطعاتی به احتمال زیاد عامل گرم نشدن گاز است را آوردیم .از این اطلاعات استفاده کنید تا متوجه بشوید که چطور یک گاز یا فر کار میکند ، و بفهمید چه قطعه ای با توجه به مدل دستگاهتان باعث بروز مشکل شده .

فر گاز

المنت پخت وپز

المنت پخت و پز یک المنت گرمایی است که در زیر گاز قرار گرفته . بیشتر فرهای برقی هم المنت پختو پز و هم المنت کباب پز دارند وقتی روی دور پختن باشد ، که المنت پخت و پز 90% گرما را تولید می کند . اگر المنت پخت وپز کار نکند، فر به دمای تنظیم شده نمیرسد یا بیشتر طول می کشد که به آن دما برسد، یا غذاها فقط رویش بسوزد . برای اینکه متوجه بشود که آیا المنت پخت و پز معیوب است ، اول باید به آن یک نگاهی بیاندازید. اگر المنت پارگی داشت یا از هم جدا شده بود ،باید تعویض بشود . اگر دیدی که ظاهرا سالم است ، بعد فر را روی چرخه ی پختو پز تنظیم کنید و برای چند دقیقه بگذارید بماند و بعد خاموشش کنید.

ببینید که در المنت هیچ نشانه ای از گرم شدن وجود دارد و اگر سرد بود یعنی معیوب است . برق فر را بکشید و پنل پشتی آن را باز کنید . اول ببینید که سیم کشی ها شل نشده باشد . اگر المنت به ظاهر درست به نظر آمد با یک مولتی متر جریان و اتصالات آن را کنترل کنید .اگر المنت سوخته باشد یا اتصالاتش برقرار نباشد ، باید تعویض بشود . اگر المنت درست به نظر آمد ، بعد باید مدار پخت و پز را بررسی کنید .که این تست ولتاژ باید توسط یک فرد فنی و متخصص انجام بشود .اجزایی که باید کنترل بشود عبارت است از فیوز ، ترموستات وکنترل الکترونیکی .

کنترل ترموستات فر

کنترل ترموستات فر در کنترل پنل اصلی قرار دارد و المنت پخت و پز و کباب پز را کنترل می کند . این یک سوئیچ کنترل دما است که با اتصالاتی که دارد برق لازم را به المنت هامی فرستد . یک ترموستاتی که خراب کار میکند باعث می شود که فر گرمای کم یا گرمای زیادی را تولید کند . اگر مورد به وجود آمده کمبود حرارت تولیدی ترموستات فر بود ،باید تمام قطعات را بردارید .

پشت کنترل یکسری پیچ تنطیم کننده وجود دارد ، ولی اگر بسته باشد به این معناست که مدرج شده . برق دستگاه را قطع کنید . اگر المنت کباب پز و پخت و پز برق به آن نرسد ، با یک مولتی متر چک کنید که اتصالات لازم به ترموستات فر برقرار است یا خیر.

 سنسور حرارتی

در گازهای الکترونیکی جدید ، سنسور دمایی فر یک قسمت است که دمای فر را وسیگنالهای الکتریکی کنترل برای خاموش وروشن کردن المنت را مانیتور می کند . اگر درست کار نکند ، می تواند علت این باشد که چرا فر گرمای کافی تولید نمی کند . این قسمت داخل فر قرار دارد و عموما نزدیک المنت کباب پز قرار دارد. بیشتر فرهای جدید کد خطا را نشان می دهد اگر مشکل از سنسور دمایی باشد. اگر فکر کردید مشکل از سنسور بود می توانید مقاومت آن را با مولتی متر چک کنید و باید مقاومت در دمای اتاق را بدانید . قبل از اینکه این تست را انجام بدهید برق دستگاه را بکشید.

برد الکترونیکی کنترل

بیشتر فرهای مدرن از یک برد کنترلی الکترونیکی برای انجام کارهای فر استفاده می کنند . این مدل ها از یک برد کنترلی برای به کار انداختن المنت کباب پز و پخت و پز استفاده میکنند .اگر هیچ نوع کد خطایی نشان داده نشد ، باید برق المنت را بررسی کنید . اگر برقی به المنت وصل نبود ، بعدش باید برد کنترلی را چک کنید تا ببینید که برق خروجی لازم به رله آن داده می شود . البته تست ولتاژ هم هست که فقط باید افراد متخصص آن را انجام بدهند. اگر ولتاژ خروجی نداشت ، کنترل باید تعویض گردد.

فیوز

اگر فر شما فیوز داخلی داشت ، سیم کشی یا مشکل قطعات می تواند باعث بشود فیوز بسوزد . یک فیوز سوخته به این معناست که آن قطعه از کار افتاده و مشکل باید بر طرف گردد . بیشتر فرهایی که از فیوز استفاده می کنند ، یک سری مدارهایی دارند که تحت تاثیر فیوز کار می کند . اگر فیوز فر بسوزد ، باید ببینید کدام قسمت فر و سیم کشی مربوط به آن باعث بروز مشکل شده و بعد فیوز را عوض کنید . درجه فیوز را تغییر ندهید.

در اینجا بیشتر قطعاتی که باعث می شد فر داغ نکند هنگام پخت و پز را بررسی کردیم ، اگر نتوانستید با اطلاعات بالا فر را تعمیر کنید ، مدل دستگاهتان را به یک تعمیرگاه مجاز اعلام نمایید تا راهنمایی لازم به شما داده شود.

همچنین شما عزیزان جهت تعمیرات لوازم خانگی خود در انواع برند از جمله تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ می توانید با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس تماس حاصل فرمایید.

منبع: https://www.partselect.com/Repair/Range-Stove-Oven/No-Heat-When-Baking/