جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

چطور یک لباسشویی که همزمان آبگیری و تخلیه می کند را تعمیر کنیم

یک ماشین لباسشویی خراب در خانه یعنی فاجعه ! برای همین است که ما این راهنمای تعمیراتی ماشین لباسشویی که مربوط به این است که آب همزمان داخل ماشین می شود و تخلیه می شود را آورده ایم تا به شما در رفع مشکل کمک کنیم. شاید خیلی دلتان نخواهد که ماشین لباسشویی تعمیر کنید، ولی خیلی از مشتریان ما گفته اند که کار آسانی است.برای شروع ، ما قسمت های عمده ای که باعث می شود ماشین لباسشویی همزمان آب بگیرد و تخلیه کند را آورده ایم . شما می توانید از این پست بفهمید که دقیقا چه قسمت یا چه قطعه ای باید تعمیر یا تعویض بشود .

تعمیرات ماشین لباسشویی

سوپاپ(دریچه) ورودی آب ماشین لباسشویی

سوپاپ ورودی آب در ماشین لباسشویی برای پر کردن لگن از آب سرد، گرم، داغ برای چرخه ی شستوشو و آبکشی به کار می رود . این سوپاپ یا دریچه توسط یک سلونوئید(خاصیت مغناطیسی ) الکتریکی که آن هم توسط یک زمان سنج یا برد الکترونیکی کنترل میشود و یک کنترل کننده سطح آب و کلید تعیین سطح آب کار میکند. اگر درحین چرخه ی تخلیه ،ماشین لباس شویی آبرا داخل میکند ، باید مشکل از سوپاپ ورودی آب باشد. برای اینکه متوجه بشوید که مشکل از این دریچه است ،هنگام بروز این مشکل، ماشین لباس شویی را از برق بکشید . اگر هنوز ماشین لباسشویی دارد آب می گیرد ،یعنی سوپاپ ورودی آب خراب است . اگر با از برق کشیدن ماشین لباسشویی ،دیگر آب داخلش وارد نشود، آن وقت مشکل مربوط به مدار الکتریکی است که سوپاپ راکنترل میکند

سوئیچ تعیین سطح آب یا سوئیچ فشار و لوله گنبدی شکل هوا

سوئیچ تعیین سطح آب یک کلید فشار آور است که برای تعیین سطح آب درست در لگن لباسشویی به کار می رود . این قطعه عموما پشت کنترل پنل قرار دارد و یک شلنگ یا لوله گنبدی شکل آن را به مخزن وصل کرده است. در ماشین لباسشویی هایی که کنترل الکتریکی دارند ، این کلید ممکن است در قسمت چاهک زیر لگن لباسشویی قرار داشته باشد. وقتی آب وارد لگن می شود ، هوای داخل لوله فشرده می شود و به دیافراگرام داخل سوئیچ فشار می آورد.این کلید سوپاپ ورودی آب را کنترل می کند ووقتی ببیند میزان آب کافی است، شیر رامی بندد.

اگر لوله نشتی داشت ،ممکن است فشار کافی برای فعال کردن کلید داده نشود و ماشین لباسشویی بیش از حد آب واردش گردد. اگر این کلید خراب باشد ماشین از سطح تعیین شده بیشتر آب می گیرد و سر ریز می شود. برای اینکه بفهمید مشکل از این کلید است ، اول باید آن لوله خرطومی یا گنبدی شکل را از شلنگ بردارید. ببینید که شلنگ ساییدگی یا پارگی نداشته باشد. شلنگ را در آب فرو ببرید . یک طرف آن را ببندید و از طرف دیگر در آن بدمید تا ببینید که از جایی حباب می دهد . اگر آن لوله گنبدی شکل به نظر سالم بود پس ایراد حتما از کلید تعیین سطح آب است.

قطعات دیگر لباسشویی که ممکن است مشکل داشته باشد

اکثر قطعاتی که می توانست در ایجاد مشکل همزمانی تخلیه و ورود و آب باشد را بررسی کردیم ولی ممکن است ایراد از یکسری قطعات دیگر همباشد . اگر نتوانستید با اطلاعات بالا ماشین لباسشوییتان را تعمیر کنید ، مدل ماشین لباسشوییتان را به ما بگویید تا شما را راهنمایی نماییم.

همچنین شما عزیزان جهت تعمیرات انواع ماشین لباسشویی در انواع برند از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی سامسونگ خود و همچنین تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ می توانید با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات سامسونگ تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Washer/Fills-Drains-Same-Time/