جستجو کردن
Close this search box.
سام تعمیرگاه

چطور یک ماکروویو که جرقه می زند را تعمیر کنیم

اگر شما متوجه جرقه زدن ماکروویو وقتی که دارد کار می کند، شدید ، شما اول باید قسمت های داخلی ماکروویوتان را بررسی نمایید. اگر غذایی داخل ماکرویو پراکنده شده باشد یا قطره آبی داخل ماکرویو ریخته شده باشد در حین پخت وپز می تواند باعث ایجاد جرقه داخل ماکرویو  بشود. این در مواقعی هم که روی سقف ماکرویو روغن جمع شده باشد صدق می کند . پیشنهاد ما این است که ایتدا محفظه داخلی ماکروویو را خوب تمیز کنید.

ماکروویو-ماکروفر

دیود با ولتاژ بالا

اگر وقتی ماکروویوتان دارد کار می کند جرقه می زند ، ممکن است دیود ولتاژ بالا کوتاه یا باز شده باشد.دیود با خازن و نیروی مغناطیسی در کنار هم کار می کنند تا گرمایی که ماکروویو لازم دارد را تامین کنند.قبل از اینکه بخواهید به دیود دسترسی پیدا کنید.ماکروویو را از برق بکشید ، کابین دور آن را باز کنید و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید .شما می توانید دیود را با یک مولتی متر تست کنید تا اتصالاتش برقرار باشد.در یک دیود  سالم باید در یک جهت مقاومت پایین و در جهت دیگر مقاومت بالا وجود داشته باشد. برای اینکه اتصال سمت دیگر را بررسی کنید خیلی ساده از وسیله ی اندازهگیری در جهت دیگر استفاده نمایید.اگر  دیود ولتاژ بالا شما مقاومت پایینی در هر دو جهت داشت یا اتصالش برقرار نبود ، باید تعویض بشود.

محرک

این  محرک کمکمی کند که انرژی ایجاد شده داخل دستگاه به همه جا پخش بشود. اگر محرک ماکروویو شما درست کار نکند و انرژی در یک جا ماکروویو جمع بشود ، به جای اینکه این قسمت انرژی را پخش کند ، می تواند باعث سوختگی و جرقه زدن بشود.دو دلیل وجود دارد که این محرک درست کار نکند یا تسمه موتور پاره شده ، یا تسمه خود محرک.

مشتری ها یی که با این راهنما دستگاهشان را تعمیر کردند گفتند که تعمیر ساده بوده و زیر15 دقیقه انجام دادند.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند مایکروفر و مایکروویو از جمله تعمیرات مایکروفر سامسونگ خود با تعمیرگاه سامسونگ تک سرویس بعنوان تعمیرگاه مجاز سامسونگ تماس حاصل فرمایید.

منبع: http://www.partselect.com/Repair/Microwave/Sparking